ជំនួយការមេភូមិ មានតួនាទី និងភារកិច្ចដូចខាងក្រោមនេះ៖
- អនុប្រធានភូមិ ទទួលជំនួសមេភូមិ ក្នុងពេលដែលមេភូមិអវត្តមាន ដោយមានមូលហេតុច្បាស់លាស់ ដូចជា មានជម្ងឺ ឬមានបេសកកម្មចេញក្រៅឃុំ សង្កាត់របស់ខ្លួន លើសពី ១ ថ្ងៃ។ ក្រៅពីនេះ អនុប្រធានភូមិ ត្រូវទទួលជួយមេភូមិលើការអនុវត្តគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍នានាក្នុងភូមិ តាមគម្រោងផែនការរបស់ឃុំ សង្កាត់
- សមាជិកភូមិ ទទួលជួយធ្វើជាលេខាធិការឲ្យមេភូមិ និងទទួលជួយមេភូមិលើការងារស្ថិតិ ការចុះបញ្ជីប្រជាពលរដ្ឋ និងការរក្សាទុកឯកសារនានារបស់ភូមិ។
ក្រៅពីការងារខាងលើនេះ មេភូមិអាចធ្វើការបែងចែក ប្រគល់ភារកិច្ចដល់អនុប្រធានភូមិ និងសមាជិកភូមិតាមការចាំបាច់ និងធ្វើសេចក្តីរាយការណ៍ជូនមេឃុំ ចៅសង្កាត់សាមី។
មេភូមិ អនុប្រធានភូមិ និងសមាជិកភូមិត្រូវ៖
- ជូបប្រជុំគ្នាយ៉ាងតិច មួយដងក្នុងមួយខែ
- ធ្វើការពិគ្រោះយោបល់ឲ្យបានទៀងទាត់ ជាមួយប្រជាពលរដ្ឋក្នុងភូមិរបស់ខ្លួន។
- មានវត្តមាននៅទីកន្លែងដែលបានកំណត់ ដើម្បីជួបប្រជាពលរដ្ឋ។
ក្រៅពីការជួបប្រាស្រ័យជាទៀងទាត់ ជាមួយប្រជាពលរដ្ឋរបស់ខ្លួននៅទីកន្លែងដែលបានកំណត់ មេភូមិ អនុប្រធានភូមិ និងសមាជិកភូមិ អាចនឹងជួបប្រាស្រ័យផ្ទាល់ជាមួយប្រជាពលរដ្ឋក្នុងភូមិរបស់ខ្លួនជាប្រចាំតាមការចាំបាច់។
ក្រុមប្រឹក្សាឃុំ សង្កាត់ត្រូវពិភាក្សាជាមួយមេភូមិ ដើម្បីរៀបចំឲ្យមានទីកន្លែង សម្រាប់មេភូមិជួបប្រាស្រ័យជាមួយមជ្ឍដ្ឋនានាតាមភូមិនីមួយៗ។
ទីកន្លែងធ្វើការងារនេះ អាចជាទីស្នាក់ការភូមិ ចំពោះភូមិដែលមានទីស្នាក់ការ។ ចំពោះភូមិដែលគ្មានទីស្នាក់ការ ត្រូវពិភាក្សាគ្នា ដើម្បីរកទីកន្លែងសមស្របណាមួយ ដែលអាចជា៖
- សាលារៀន
- វត្តអារាម
- វិហារសាសនា
- អគារសាធារណៈ ឬ
- គេហដ្ឋានផ្ទាល់របស់មេភូមិ។
ការជ្រើសរើសយកទីកន្លែងណាមួយ ត្រូវមានការពិគ្រោះពិភាក្សាឲ្យឯកភាពគ្នាពីក្រុមប្រឹក្សាឃុំ សង្កាត់ មេភូមិ អនុប្រធានភូមិ និងសមាជិកភូមិ ហើយត្រូវមានការយល់ព្រមជាមុនពីម្ចាស់ទីកន្លែងទាំងនោះ។
មេភូមិ និងក្រុមប្រឹក្សាឃុំ សង្កាត់ ត្រូវផ្សព្វផ្សាយអំពីទីកន្លែងធ្វើការងារនោះដល់សាធារណជន។
ទីកន្លែងធ្វើការងាររបស់ភូមិ ត្រូវបើកទទួលប្រជាពលរដ្ឋយ៉ាងហោចណាស់មួយថ្ងៃ ក្នុងមួយសប្តាហ៍។
ប្រភព៖
– ការជ្រើសរើសមេភូមិ និងជំនួយការមេភូមិ